→ Als je Thailand voor de eerste keer wilt bezoeken, vind je hier een schat aan informatie.
→ Onze passie voor Thailand willen we graag delen met anderen.
→ Wij vinden het fijn ervaringen op te schrijven in ons forum, reizigers helpen reizigers.
→ Speciale dank voor de 
Allerdaagse leven in Thailand  bijdragen van Kees Braat.

Bua Tong Waterval

• VIP: khunrob khunrob
    Eigenaar

14968

vrijdag 27 januari 2012 @ 11:35
    # 2
    reactie op (# 1) khunrob

Bua Tong waterval is gelegen buiten de stad Chiang Mai. Ik vraag me af of er al forum lezers zijn geweest.Het is niet een populaire toeristische attractie, maar is bekend door de lokale bevolking. Ook al is het ongeveer 45 km van Chiang Mai, als je de tijd en vervoer hebt om daar te komen, is het de moeite waard.

Sticky Waterfall

Het bronwater bevat een hoge hoeveelheid calcium carbonaat. Als het bronwater  naar beneden stroomd zet het kalk af op de rotsen. De calciumcarbonaat voegt dan als het ware een anti-slip laag toe aan de rotsen. Geloof het of niet, de rotsen zijn heel gemakkelijk om te belopen zonder uit te glijden. Bua Tong waterval ligt ten noorden van Chiang Mai en ligt op de snelweg 1001, de weg naar Phrao. Het is in de Mae Taeng National Forest.Er zijn geruchten dat er binnenkort entree wordt geheven om de Bua Tong waterval te bezoeken. De laatste keer dat we bezochten, was er nog steeds geen toegangsprijs. Het park is open van zonsopgang tot zonsondergang.Tijdens de weekends en feestdagen, zijn er een paar kleine restaurants met Thais boven de waterval.

Club voor liefhebbers van Thailand  met Thais nieuws, een forum, en actueele informatie

Eigenaar

14968

zaterdag 27 maart 2010 @ 15:32
    # 1
    reactie op (# ) khunrob

Bua%20Tong%20Waterval.jpg

Rob Aka Spiderman

Bua%20Tong%20Waterval%20(1).jpg

Bua%20Tong%20Waterval%20(2).jpg

Er stroomd water over de witte stenen

Club voor liefhebbers van Thailand  met Thais nieuws, een forum, en actueele informatie

Eigenaar

14968

zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:17
    #

In de prachtige natuur stroomt het water over de  kalksteen .
    Zo'n 100 meter hoog en een houten trap naar beneden.
    Terug kan je kiezen, of de trap, of als Spiderman over de kalkstenen naar boven lopen, die extreem stoef zijn.
    Boven is 1 heel lekker restaurantje.
    Deze watervallen zijn gelegen op de weg naar Phrae ongeveer 40 km van Chiang Mai.
    Ik ben er 2 keer geweest, en met mijn kleinkinderen ga ik weer, reden: een leuke pauze  stop met de auto.

Gewijzigd op 2011-01-06 13:15:10